Obiective si Realizari

Obiectivele propuse pentru studiul nostru pe durata pregatirii

Un an de pregatire pentru facultatea de arhitectura este descris eronat ca un an calendaristic, deoarece incepe pe la jumatatea lunii septembrie (moment in care incepe anul de invatamant la licee) si ia sfarsit la jumatatea lunii iulie anul urmator (atunci cand este stabilita data concursului de admitere la facultate). Asta, daca facem o socoteala sumara, reprezinta practic 9 luni de eforturi in ceea ce priveste atat acumularea de cunostinte specifice, cat si atingerea si cizelarea unor performante grafice necesare prestantei cu care un candidat la arhitectura trebuie sa se prezinte in fata comisiei de admitere.

Pregatirea propriu-zisa este necesar sa atinga pe parcursul acestei perioade un numar obligatoriu de obiective specifice admiterii la arhitectura care sunt prezentate grafic in partea dreapta, pentru a ne forma o idee despre complexitatea procesului de formare a personalitatii creative si a perfectionarii modului de reprezentare doar grafica a ideilor si materializarii acestora de catre candidat. Daca la prima vedere aceste obiective sunt relativ bine sistematizate, totul depinde de factorul uman reprezentat prin tipul si caracterul fiecarui candidat in parte, de viteza cu care este persoana implicata in acest proces de a lua decizii corecte si utile si de viteza, exigenta si profesionalismul cu care fiecare desenator, in felul sau, le atinge si le pune in opera pe hartia de desen, in final. Aceste aspecte mentionate mai sus reprezinta partea cea mai dificila a procesului de pregatire si necesita foarte multa rabdare, efort constant in atingerea la timp a obiectivelor si nu in ultimul rand de reala pasiune pentru aceasta nobila profesie careia fiecare dintre candidati au ales sa-i dedice viata profesionala, si asa cum vor observa mai tarziu si o parte din viata personala. Specificam acestea tocmai din pricina faptului ca un arhitect profesionist trebuie sa devina in final un etalon cultural si creativ la nivel artistic si social raportat la binele si frumusetea societatii din care facem cu totii parte.

Un sfat, daca am ajuns in acest punct al elaborarii acestui proces educational, ar fi ca aceasta etapa de pregatire sa nu se petreaca brusc, in ultimul an de liceu, ci sa fie abordat cu grija si raspundere fata de evolutia ulterioara individuala … de undeva din timp… respectiv din clasa a 11-a de liceu, in asa fel incat, pe umerii celui impovarat de sarcinile inerente ale bacalaureatului sa vina si proximitatea inerenta a admiterii care adauga eforturi si stres suplimentare, deloc neglijabile procesului relativ de lunga durata al admiterii la facultatea de arhitectura.

Ca urmare a celor 30 ani de experienta in pregatirea pentru desen, in final am realizat o carte care doar isi doreste sa sintetizeze aceste idei si sa le ilustreze si grafic dorindu-se un sprijin elevilor in aceste momente importante, care trebuie sa fie finalizate printr-o decizie de viata. Din acest an, datorita contextului social cunoscut de oricine si atat cererilor din provincie de la distante mari cat si a cererilor din afara granitelor, am dezvoltat si sectiunea de cursuri on-line care pune la dispozitie elevilor toate tipurile de conexiuni necesare: video, audio si grafic.

https://bit.ly/ghidul_candidatului_la_arhitectura
Desenul dupa natura alb/negru
Desenul dupa natura color
Studiul luminii si umbrelor
Studiul edificiilor reprezentative din Romania
Studiul edificiilor reprezentative internationale
Constructii din lemn
Reprezetarea in stilou
Studiul interioarelor
Axonometria izometrica
si
Geometria descriptiva

%d blogeri au apreciat: